Barselsvikar med ansvar for skov- og naturforvaltning hos Naturstyrelsen

dato

Naturstyrelsen søger naturfagligkandidat eller lignende til barselsvikariat. Som forstfuldmægtig vil du komme til at løse en bred vifte af opgaver inden for skov- og naturforvaltning. Stillingen giver dig mulighed for at få kendskab til mange typer opgaver og en god vekselvirkning mellem teori og praksis.

Opgaver og organisering
Naturstyrelsen Sønderjylland forvalter 10.500 ha skov- og naturarealer i den østlige del af Sønderjylland. Arealerne spænder fra næringsfattige plantager og hedearealer til løvskov på fed jord. En stor del af arealerne er ved at blive forberedt til urørt skov; men der er fortsat arealer, som drives efter principperne om naturnær skovdrift. Enheden er involveret i flere LIFE-projekter. Arbejdet med projekter i relation til Grøn Trepart fylder meget i disse år.

Enhedskontoret er placeret i Gråsten, hvor du får din daglige arbejdsplads. Du vil komme til at indgå i en lang række samarbejder både internt og eksternt i forbindelse med opgaveløsning og projektgenerering. I udvalgte situationer kan du komme til at fungere som stedfortræder for skovrideren. Du kommer til at stifte bekendtskab med en bred vifte af opgaver inden for ejendoms- og naturforvaltning. Planlægning og opfølgning på møder samt andre administrative rutiner vil du skulle løfte i samarbejde med enhedens administrative personale. Desuden vil du blive inddraget i at sammenstille et driftsbudget samt løbende opfølgning på dette.

Kernekompetencer
Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med økonomi og budgettering. Driftsopgaver og økonomiopfølgning vil blive en af hovedopgaverne. Du skal have bred forståelse for skov- og naturforvaltning, og gerne for offentlig forvaltning generelt. Struktur og nysgerrighed i forhold til nye opgaver er en nødvendighed. Sammen med rutinerede kolleger kommer du til at håndtere ejendomsadministration f.eks. sager om naboskel og vejadgang.

Din profil
Vores forventninger til dig:

  • Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund f.eks. som forstkandidat eller anden naturvidenskabelig uddannelse.
  • Du har en generel interesse for og viden om naturforvaltning.
  • Du kan organisere og udføre opgaver selvstændigt.
  • Du har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation.
  • Du er god til at søge hjælp og samarbejde med kolleger.
Vi tilbyder
Ansættelse i en stor organisation med gode udviklingsmuligheder, en uformel tone og et godt arbejdsmiljø. Spændende, alsidige arbejdsopgaver og samarbejde med dygtige og engagerede kolleger. Gode muligheder for at tilpasse opgaveporteføljen efter dine kompetencer og til dels interesser. Fine avancementsmuligheder.

Ansættelsesperioden er seks måneder med mulighed for forlængelse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomst).

Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner. Dit tjenestested bliver ved ansættelsen Naturstyrelsen Sønderjylland, Felstedvej 14, 6300 Gråsten.

Det forventes, at du har kørekort til personbil.

Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte skovrider
Inge Gillesberg på tlf. 40 33 99 95.

Ansættelsestidspunkt
Det forventes som udgangspunkt, at du kan tiltræde stillingen senest 1. februar 2026. Det forventes, at der afholdes samtaler tirsdag den 16. december 2025.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest torsdag den 4. december 2025.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, Sønderjylland, Felstedvej , 6300 Gråsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-12-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/d7cfcc55-8fc8-4043-9021-2470f5543735

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet