Bliv forstfuldmægtig hos Naturstyrelsen Sønderjylland: Kombinér administration og naturforvaltning

dato

Har du lyst til og mod på en alsidig stilling med gode muligheder for at kombinere administration og praktik, er stillingen som forstfuldmægtig hos Naturstyrelsen Sønderjylland måske noget for dig.

Vi søger naturfagligkandidat eller lignende til løsning af en bred vifte af opgaver inden for skov- og naturforvaltning. Du skal være god til at skabe økonomisk overblik og samtidig have god forståelse for naturforvaltning generelt. Stillingen som forstfuldmægtig giver dig mulighed for at få kendskab til mange typer opgaver og en god vekselvirkning mellem teori og praksis.

Opgaver og organisering
Naturstyrelsen Sønderjylland forvalter 10.500 ha skov- og naturarealer i den østlige del af Sønderjylland. Arealerne spænder fra næringsfattige plantager og hedearealer til løvskov på fed jord. En stor del af arealerne er ved at blive forberedt til urørt skov; men der er fortsat arealer, som drives efter principperne om naturnær skovdrift. Enheden er involveret i flere LIFE-projekter. Arbejdet med projekter i relation til Grøn Trepart fylder meget i disse år.

Enhedskontoret er placeret i Gråsten, hvor du får din daglige arbejdsplads. Du vil komme til at indgå i en lang række samarbejder både internt og eksternt i forbindelse med opgaveløsning og projektgenerering. I udvalgte situationer skal du kunne fungere som stedfortræder for skovrideren. Dine hovedopgaver vil blive sammenstilling af driftsbudgettet, opfølgning på regnskab og budget, ligesom du vil stifte bekendtskab med en bred vifte af opgaver inden for ejendoms- og naturforvaltning. Planlægning og opfølgning på møder samt andre administrative rutiner vil du skulle løfte i samarbejde med enhedens administrative personale.

Kernekompetencer
Vi ser gerne, at du har erfaring med økonomi og økonomistyring, da budget og økonomiopfølgning vil blive en af hovedopgaverne. Samtidig forventes du at kunne være med til at tegne enheden i en række sammenhænge, som kræver samarbejde både internt og eksternt. Det kan f.eks. være i forbindelse med forskellige projekter eller enhedens brugerråd. Du skal således have bred forståelse for skov- og naturforvaltning, for de politiske aspekter i forvaltningen og for offentlig forvaltning generelt. Du skal kunne strukturere dine opgaver, så både de administrative rutiner og de mere udviklingsprægede opgaver følges helt i mål. Sammen med rutinerede kolleger kommer du til at håndtere ejendomsadministration f.eks. sager om naboskel, vejadgang eller ulovlig beplantning. Som nyuddannet kan det også være relevant at søge stillingen.

Din profil
Vores forventninger til dig:

  • Du har relevant uddannelsesmæssig baggrund f.eks. som forstkandidat eller anden naturvidenskabelig uddannelse med kompetencer i økonomistyring.
  • Du har en generel interesse for og viden om naturforvaltning.
  • Du kan organisere og udføre opgaver selvstændigt.
  • Du har evner til at analysere og tolke såvel opgaver som situationer.
  • Du har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation.
  • Du formår at præsentere opgaver og resultater, så du får andre med i opgaveløsningen.
  • Du er god til at støtte og samarbejde med kolleger.
Vi tilbyder
Ansættelse i en stor organisation med gode udviklingsmuligheder, en uformel tone og et godt arbejdsmiljø. Spændende, alsidige arbejdsopgaver og samarbejde med dygtige og engagerede kolleger. Gode muligheder for at tilpasse opgaveporteføljen efter dine kompetencer og til dels interesser. Fine avancementsmuligheder.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomst). Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner. Dit tjenestested bliver ved ansættelsen Naturstyrelsen Sønderjylland, Felstedvej 14, 6300 Gråsten.

Det forventes, at du har kørekort til personbil.

Flere oplysninger?
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte skovrider Inge Gillesberg, tlf. nr. 40 33 99 95.

Ansættelsestidspunkt
Det forventes som udgangspunkt, at du kan tiltræde stillingen senest 1. august 2025. Det forventes, at der afholdes samtaler den 20. maj 2025 evt. den 27. maj 2025.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende dine oplysninger, vedlagt ansøgning og CV senest den 8. maj 2025.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, Sønderjylland, Felstedvej , 6300 Gråsten

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1e72acb8-2a2b-438c-9e2b-d41ee23891e2

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet