Fond støtter bæredygtig omdannelse af rådhus til nyt sundhedshus i Augustenborg

Foto: Sønderborg Kommune.
dato

Bitten & Mads Clausens Fond styrker planerne for nyt sundhedshus i Augustenborg med en støtte på 5,5 mio. kr.

Sønderborg Kommune glæder sig over, at Bitten & Mads Clausens Fond har valgt at støtte energirenoveringen af det tidligere rådhus i Augustenborg, som skal omdannes til et moderne sundhedshus. Støtten på 5,5 mio. kr. bidrager til, at den eksisterende bygning kan transformeres med fokus på bæredygtighed og energieffektivitet.

Det kommende sundhedshus vil samle flere sundhedsfaglige funktioner og skabe gode rammer for både borgere, medarbejdere og samarbejde på tværs af fagligheder.

Donationen er en rigtig positiv nyhed for Augustenborg og hele Sønderborg Kommune.

Samtidig er det en stor styrke, at det med projektet bliver muligt at bevare og give nyt liv til bygningen. Det gamle rådhus i Augustenborg indgår dermed i en bæredygtig transformation, hvor eksisterende bygningsmasse genanvendes, og der arbejdes med løsninger, der sikrer en robust og fremtidssikret drift.

Renoveringen af det tidligere rådhus er et samarbejde mellem Bitten & Mads Clausens Fond, Realdania By & Byg og Sønderborg Kommune.

I disse år gennemgår Augustenborg en udvikling med fokus på at bevare og styrke kulturarven samtidig med, at byen tilpasses tidens behov. Målet er at fastholde Augustenborgs historiske identitet og samtidig gøre byen attraktiv og bæredygtig i fremtiden, blandt andet med en ambition om optagelse på UNESCOs verdensarvsliste.

Se nyheden om donationen her

https://us4.campaign-archive.com/?u=5f3762aadd5d312003cf9cc61&id=6ef4736742

Kilde: Sønderborg Kommune
Mest læste artikler