Den 42-årige mand blev dømt for at have været i besiddelse af og videreoverdraget i alt 50 kilo amfetamin, fire kilo kokain samt 20 kilo hash.
En 42-årig serbisk mand, bosiddende i Sønderborg, blev mandag ved Retten i Sønderbog idømt 13 års fængsel samt udvisning for bestandig for at have været i besiddelse af og videreoverdraget i alt 50 kilo amfetamin, fire kilo kokain samt 20 kilo hash.
Den 42-årige har således fungeret som kurer med narkotikaen i flere byer i Danmark.
Manden blev anholdt den 2. september 2025 i Gråsten i forbindelse med efterforskningen af den omfattende sag.
Den serbiske mand har erkendt en række faktiske omstændigheder, men har nægtet sig skyldig. Han udtog sig betænkningstid i forhold til anke.
Anklager Marie Rasmussen fra Anklagemyndigheden i Syd- og Sønderjylland er tilfreds med dommen.
”Sagen er kulminationen på et omfattende og målrettet samarbejde mellem efterforskerne og anklagemyndigheden, som har været afgørende for at føre sagen til ende. Dommen afspejler samtidig, at vi som samfund ser med stor alvor på organiseret narkotikakriminalitet. Når personer videreoverdrager betydelige mængder narkotika som led i et kriminelt netværk, skal det have mærkbare konsekvenser,” understreger hun.